Atelje vina „Šapat“ na sajmu „Wine Vision by Open Balkan“
Premijera „Trofeja“ obeležila ovogodišnji nastup
Atelje vina „Šapat“ i ove godine bio je ponosni partner jednog od četiri najznačajnija vinska događaja u Evropi – sajmu „Wine Vision by Open Balkan“, održanom u Beogradu of 22. do 25. novembra 2025. Tokom sva četiri dana štand „Šapata“ bio je mesto susreta brojnih posetilaca, iskrenih ljubitelja vina i prijatelja vinarstva, sa kojima smo delili ukuse, iskustva i strast prema vrhunskom vinu. Istovremeno, ovo je bila dragocena prilika da upoznamo nove saradnike i kupce, te otvorimo vrata budućim partnerstvima.
Pored naših standardnih vina, premijerno smo predstavili i prvi „Šapatov“ penušavac – „Trofej“. Ovaj elegantni i raskošni penušavac predstavlja harmoničan spoj fruškogorske prirode i predanog rada naših vinara na čelu sa enologom Mladenom Dragojlovićem.
„Ovo vino krasi svetlo žuta boja, a odlikuje ga pun i blago kremast ukus. Njegove „perle“ su sitne i postojane. Dominiraju voćne arome jabuke, kruške, uz primesu ananasa, kao i prepečenog lešnika i brioša. Penušavac je izbalansiran, elegantan, a karakteriše ga svež, mineralni ukus“, istakao je Dragojlović tokom prezentacije vina organizovane za medije.
Novi penušavac proizveden је tradicionalnim šampanjskim metodom, sa 12 odsto alkohola. U njegovoj osnovi je čist „šardone“, koji je odležavao u amforama šest meseci, kratko i u barik bačvama, da bi tokom sekundarne fermentacije odležao na talogu kvasca u boci još dve godine. Proces je dugotrajan i zahtevan, ali donosi rezultate koji nagrađuju strpljenje – a naš novi penušavac upravo je takav testament truda, posvećenosti i verovanja u kvalitet.
Prema rečima Mladena Ćirića, generalnog direktora naše vinarije, „Wine Vison“ je za svega četiri godine postojanja uspeo da se pozicionira među četiri najznačajnija sajma vina u Evropi.
„Ova manifestacija četvrtu godinu zaredom okupila je distributere, kupce i somelijere iz celog sveta. Atelje vina „Šapat“ čvrsto stoji uz ovaj događaj, pa osim što se predstavljamo kao izlagači, već treću godinu smo i partneri manifestacije. Za nas je ovo prilika da ojačamo međunarodne kontakte, strancima predstavimo naša vina i uđemo na nova tržišta. Imali smo veliki broj značajnih poslovnih sastanaka i nadamo se novim ugovorima koji će ojačati reputaciju srpskih vina u svetu“, istakao je Ćirić.
U halama Beogradskog sajma, „Wine Vision by Open Balkan“ ove godine je okupio oko 600 izlagača iz 34 zemlje sveta. Tokom četiri dana održano je više od 30 radionica i master klasova, veliki broj edukacija i panela, kao i preko 1.500 poslovnih sastanaka dogovorenih putem B2B platforme, koja omogućava direktno povezivanje proizvođača sa tržištima širom sveta. Na sajmu su dodeljene i nagrade „Open Balkan Wine Trophy“ u kojima su 24 sudije iz celog sveta birale najbolja vina iz Srbije, Severne Makedonije i Albanije.







