loader image

Opšti uslovi kupovine

Poštovani,

Molimo vas da pažljivo pročitate ove Opšte uslove kupovine pre nego što započenete sa postupkom kupovine preko www.sapat.rs (u daljem tekstu: Platforma). U postupku kupovine na platformi saglašavate se sa ovim Opštim uslovima kupovine, čime potvrđujete da ste ih pročitali, razumeli i prihvatili. Prodavac je:

  • Poslovno ime: Društvo sa ograničenom odgovornošću Barik Novi Slankamen
  • Poštanska adresa: 22323 Inđija, Novi Slankamen, Počenta bb
  • Pretežna delatnost i šifra pretežene delatnosti: 1102 Proizvodnja vina od grožđa
  • Matični broj: 20654481
  • Poreski broj: (PIB): 106659835
  • Internet adresa: www.sapat.rs
  • Kontakt telefon: +381 (0)69 607 906
  • Kontakt email: ateljevina@sapat.rs

(u daljem tekstu: BARIK ili Prodavac) Kupovinu artikala na platformi mogu obaviti samo punoletna i poslovno sposobna lica (u daljem testu: Kupci ili Potrošači). Kod poručivanja, potrošač je dužan da potvrdi da je punoletan. Kupovina od strane maloletnih potrošača odnosno isporuka artikala maloletnim potrošačima nije dozvoljena. Ne snosimo odgovornost u slučaju kupovine artikala od strane potrošača koju nisu punoletni. Kupac snosi odgovornost za tačnost i potpunost unesenih podataka prilikom kupovine. Prodavac može porudžbinu odbaciti odnosno ne isporučiti artikal ukoliko ustanovi da je došlo do zloupotrebe plaforme ili utvrdi da su podaci na narudžbi nepotpuni odnosno netačni, osobito ukoliko sa kupcem ne može stupiti u telefonski kontakt radi telefonske potvrde porudžbine.

Zadržavamo pravo na greške opisa, fotografija, cena i broja artikala zbog automatskog unosa artikala u sistem, kao i automatske potvrde porudžbe. U slučaju greške merodavna je potvrda našeg operatera.

UPUTSTVO ZA KUPOVINU

POSTUPAK KUPOVINE

Kupovina na platformi je dizajnirana da bude jednostavna i laka, čak i za korisnike koji nisu navikli na online kupovinu. Bilo da se koristi postojeći korisnički nalog ili se kupovina obavlja kao gost (guest checkout), svaki korak je jasno definisan kako bi se omogućilo završavanje kupovine bez poteskoca.

Registracija i prijavljivanje

Potrošač može na platformi obaviti kupovinu kao registrovani korisnik, pri čemu ostavlja svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine odnosno isporuku artikala. Registracija je besplatna i pruža potrošaču određene pogodnosti, kao što su: ušteda vremena (brža kupovina svaki sledeći put, čuvanje adrese za isporuku za buduće kupovine), omogućavanje kompletnog uvida u status porudžbine uz lakši pristup i pregled svih prethodnih porudžbina i računa) itd. U procesu obavljanja kupovine, potrošač izjavljuje da je upoznat i saglasan sa Opštim uslovima kupovine i Politikom privatnosti.

  • Registracija (za nove korisnike)
    • Prilikom prve posete sajtu, potrošaču je omogućeno kreiranje korisničkog naloga klikom na ikonicu „Moj nalog“ u gornjem desnom uglu početne stranice.
    • U sekciji „Registrujte se“ popunjava se formular sa traženim podacima (korisničko ime, e-mail adresa i lozinka). Nakon slanja podataka, potvrda registracije biće poslata na navedenu e-mail adresu. Ukoliko poruka ne stigne u pristiglu poštu, preporučuje se proveravanje foldera SPAM.
    • Registracija omogućava bržu kupovinu pri narednim posetama, čuvanje adresa, praćenje statusa porudžbine i uvid u prethodne narudžbine.
  • Prijavljivanje (za postojeće korisnike)
    • Prijavljivanje na postojeći korisnički nalog vrši se klikom na ikonicu „Moj nalog“ u gornjem desnom uglu početne stranice.
    • U sekciji „Logujte se“ unose se registrovana e-mail adresa i lozinka.
    • Nakon uspešnog logovanja, nastavlja se sa odabirom proizvoda i kompletiranjem kupovine.

Napomena: Kupovina se može obaviti i kao gost (guest checkout). U tom slučaju, prilikom poručivanja unose se svi potrebni podaci (ime, prezime, adresa, kontakt telefon) bez kreiranja naloga.

Odabir artikala i unos podataka

  • Odabir artikala
    • Dostupni proizvodi pregledaju se i željeni artikli dodaju u online korpu.
    • U gornjem desnom uglu ekrana nalazi se ikona korpe; klikom na nju prikazuje se sadržaj korpe i ukupna cena.
    • U ovoj fazi omogućava se promena količine ili uklanjanje artikla u slučaju greške prilikom dodavanja.
  • Unos podataka
    • Nakon odabira proizvoda, proces kupovine se započinje klikom na dugme „Plaćanje“ ili „Nastaviti sa plaćanjem“.
    • Unose se precizni podaci o naručiocu, uključujući ime, prezime, broj telefona i adresu za isporuku (ulica, broj, grad, poštanski broj), vodeći računa da podaci budu tačni kako bi kuriri lako pronašli adresu. Lični podaci potrošača će biti korišćeni za obradu porudžbine, podršku iskustvu na ovoj platformi, kao i za druge svrhe opisane u sekciji Politika privatnosti.
    • Izbor načina plaćanja omogućava biranje između plaćanja karticom (online) i plaćanja pouzećem (gotovina prilikom isporuke). Ukoliko se izabere plaćanje karticom, proces se nastavlja preusmeravanjem na bezbednu stranicu banke, gde se podaci unose u zaštićenoj formi.
    • Pre nastavka kupovine, potrošač mora dati saglasnost klikom na polje „Pročitao/la sam i slažem se sa uslovima korišćenja sajta *“.

Provera podataka i potvrda porudžbine

  • Prikazuje se sažetak porudžbine radi pregleda pre potvrde kupovine.
  • Nakon potvrde, specifikacija porudžbine biće poslata na navedenu e-mail adresu. Ovaj e-mail predstavlja informaciju da se porudžbina obrađuje i dalje procesuira, dok se ugovor o kupoprodaji smatra zaključenim tek kada se potvrdi dostupnost artikala u skladištu ili kada kurir preuzme artikal za dostavu.
  • Pre konačne obrade, operater može kontaktirati potrošač radi dodatne provere unetih podataka.

Dostava

  • Nakon validacije podataka, naručeni proizvodi šalju se na navedenu adresu.
  • U slučaju da neki artikal nije dostupan, potrošač će biti blagovremeno obavešten, te se dogovaraju eventualne izmene ili otkazivanje dela porudžbine.

Ovim detaljnim koracima proces kupovine osmišljen je da bude efikasan i jednostavan za korišćenje. Ukoliko se pojave dodatna pitanja ili poteškoće, korisnički servis je dostupan putem telefona ili e-maila.

PRODAJNA CENA

Prodajna cena artikla je naznačena uz svaki artikal. Cene su izražene u dinarima. U kupoprodajnu cenu je uračunat PDV.

Artikal poručen putem platforme se plaća po ceni koja je iskazana na platformi u momentu kupovine artikla. Ukoliko u momentu otpreme artikla dođe do razlike u ceni kupcu će se obračunati cena koja je važila u momentu poručivanja. Cene se mogu menjati bez prethodnog obaveštenja. Promena cena se neće odnositi na artikle za koje je upućen zahtev za kupovinu. S obzirom da se kupovina odvija preko elektronske platforme, moguće je da usled softwerske kreške na platformi kupoprodajna cena konkretnog artikla u vreme zaključenja ugovora bude pogrešno iskazana (očigledno veća ili manja), prodavac će o navedenom obavestiti kupca, uz obrazloženje o razlogu greške i ponuditi mu raskid ugovora, sem ukoliko kupac ne pristane na doplatu do ispravne cene.

Troškovi isporuke nisu uračunati u cenu, već se dodatno iskazuju i naplaćuju a zavise od težine paketa.

RB Masa pošiljke (kg) Cena bez PDV (RSD) PDV (RSD) Cena sa PDV (RSD)
1 do 0.5 kg 337.50 67.50 405.00
2 do 1 kg 375.00 75.00 450.00
3 do 2 kg 450.00 90.00 540.00
RB Volumetrijska masa (kg) Cena bez PDV (RSD) PDV (RSD) Cena sa PDV (RSD)
1 do 5 kg 550.83 110.17 661.00
2 do 10 kg 727.50 145.50 873.00
3 do 15 kg 935.83 187.17 1,123.00
4 do 20 kg 1,039.17 207.83 1,247.00
5 do 30 kg 1,196.67 239.33 1,436.00
6 do 50 kg 1,758.33 351.67 2,110.00

PLAĆANJE

Naručeni artikli plaćaju se:

  • karticom (online).
    Sva plaćanja se obavljaju u dinarima (RSD) po maloprodajnim cenama koje uključuju PDV. Podaci o platnoj kartici se tokom unosa šalju putem sigurne veze, a dodatnu zaštitu online plaćanja obezbeđuje zaštitni program 3D secure (Visa Secure i MasterCard Identity Check). Plaćanje se u potpunosti realizuje na stranicama Raiffeisen banke, i naš sistem nikada ne dobija pristup podacima o kartici. U slučaju povraćaja kupljene robe i vraćanja sredstava kupcu, delimično ili u celosti, bez obzira na razlog, Atelje vina Sapat d.o.o. će sredstva vratiti na karticu kojom je izvršena originalna kupovina. Ovo uključuje VISA, Mastercard (EC/MC), Maestro, kao i DinaCard kartice, ukoliko su korišćene za plaćanje.
  • pouzećem.
    Plaćanje pouzećem vrši se u gotovini, prilikom isporuke robe na adresu kupca. U slučaju povraćaja kupljene robe, sredstva se vraćaju kupcu uplatom na tekući račun koji dostavi.
DOSTAVA

Naručene artikle na području cele Republike Srbije dostavlja kurirska služba Bex sa kojom sarađujemo, na adresu koju navedete u porudžbenici. Dostava se vrši u roku od najviše 4 dana od datuma porudžbine. Porudžbine koje primimo nakon 14:00 časova biće obrađene sledećeg radnog dana. Ako lice koje je naručilo (koje preuzima) artikal prilikom dostave nije na naznačenoj adresi, dostavljač će na navedenoj adresi ostaviti „obaveštenje o prispeću pošiljke“ na kojoj će biti naveden telefonski broj za dogovor oko termina ponovljene dostave u periodu od 8 dana. Nakon tog roka pošiljka se vraća pošiljaocu.
Ukoliko niste primili artikal ili obaveštenje o isporuci u očekivanom vremenu, molimo Vas da nas o tome neodložno obavestite, kako bi preduzeli radnje pronalaska pošiljke ili kako bi se poslala zamenska pošiljka.

ISPRAVNOST POŠILJKE

Naručeni artikli pakuju se na način da tokom uobičajene manipulacije ne budu oštećeni. Prilikom preuzimanja artikala kupac je dužan proveriti eventualna oštećenja i da ih odmah reklamira dostavljaču te da eventualno odbije da preuzme naručeni artikal ukoliko su na njoj vidljiva spoljašnja oštećenja. Kupac je dužan da uporedi sadržaj pošiljke (vrstu i količinu dostavljenih artikala) sa računom, i da ukoliko nešto nedostaje ili je isporučen pogrešan artikal, na licu mesta obavesti dostavljača. Kupac i dostavljač na licu mesta zapisnički utvrđuju i svojim potpisom potvrđuju nedostatke. Provera ispravnosti porudžbe je odgovornost kupca te se naknadne reklamacije u smislu količine i vrste dostavljenih artikala i vidljivih nedostataka neće uvažiti.

PRAVO NA PREDOMIŠLJANJE I ODUSTANAK OD KUPOVINE

Potrošač koji je obavio kupovinu preko platforme ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni artikal vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja artikala. Potrošač nema pravo da odustane od ugovora od kupovine jedino u izuzetnim slučajevima koji su predviđeni Zakonom o zaštiti prava potrošača.

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju mora dati odnosno poslati na posebnom Obrascu za odustanak od ugovora koji je prilikom kupovine dostavljen potrošaču zajedno sa artiklom i koji možete preuzeti ovde. Popunjen i skeniran Obrazac za odustanak potrošač šalje na e-mail adresu ateljevina@sapat.rs i dostavlja uz artikal koji vraća. Nakon što primi zahtev za odustanak potrošač će primiti potvrdu o prijemu.
Obaveza je potrošača da artikal vrati bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Potrošač vraća artikal na adresu pošiljaoca naznačenoj na adresnici koja se nalazi na transportnoj ambalaži pošiljke.

Ukoliko je adresa pošiljaoca iz nekog razloga nečitka nakon otvaranja pošiljke, potrošač se može obratiti elektronskim putem preko e-mail adrese ateljevina@sapat.rs.

Potrošač snosi trošak povraćaja artikala u slučaju odustanka od kupovine.

Potrošač ima obavezu da artikal vrati u neoštećenom stanju, u originalnom neoštećenom pakovanju, sa neoštećenom etiketom, deklaracijom i sl, i bez vidljivih tragova korišćenja. Potrebno je da potrošač zapakuje artikal na način da ne bi došlo do nastanka štete, što podrazumeva stavljanje pošiljke u odgovarajući omot radi obezbeđenja sadržine pošiljke. Prilikom pakovanja, potrebno je voditi računa o transportnim karakteristikama artikala koji se vraćaju. Ukoliko se šalje više predmeta u jednoj kutiji, bitno je da se odvoje međusobno. Lomljivi predmeti treba da se odvoje kako jedan od drugog, tako i od uglova, strana, vrha i dna kutije i zaštite, tako da oštećenje koje može nastati međusobnim dodirivanjem predmeta od vibracija ili udara koji mogu nastati spolja. Za navedeno obezbeđivanje pošiljke za dalji transport potrošač može da koristi ambalažu u kojoj mu je pošiljka dostavljena.

Po prijemu vraćenog artikla utvrdiće se da li je artikal ispravan i neoštećen.

Obaveza je prodavca da potrošaču vrati iznos cene artikla najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio od potrošača izjavu-obrazac za odustanak za odnosni artikal. Prodavac ima pravo da odloži povraćaj sredstava primljenih na ime kupoprodajne cene dok ne dobije artikal koja se vraća.

Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje artikla ili da je artikal na bilo koji način korišćen odbiće se vraćanje novčanih sredstava potrošaču i artikal se vraća potrošaču o njegovom trošku. Rok u kojem potrošač daje potvrdu za preuzimanje artikla je 15 dana od dana prijema obaveštenja da odustanak od ugovora nije odobren. Nakon isteka navedenog roka, ne odgovaramo za artikal, niti imamo obavezu čuvanja tog artikla.

REKLAMACIJE

Potrošač je dužan da prilikom preuzimanja artikala proveri eventualna oštećenja i odmah ih reklamira dostavljaču-predstavniku kurirske službe, odnosno da odbije da preuzme pošiljku na kojoj su vidljiva spoljna oštećenja.

Pored gore navedene – reklamacije zbog oštećenja potrošač ima pravo na:

  • reklamaciju zbog nepotpune isporuke
  • reklamaciju zbog neisporuke
  • reklamaciju zbog dostave pogrešnog artikla
  • reklamaciju zbog nesaobraznosti
  • reklamaciju po pitanju izvršenja platne transakcije

Podnošenje zahteva za reklamaciju, za artikle kupljene preko platforme možete izvršiti putem e-maila slanjem zahteva za reklamaciju na e-mail adresu ateljevina@sapat.rs ili pisano na adresu sedišta prodavca.

Prilikom podnošenja zahteva za reklamaciju potrošač je dužan da dostavi dokaz o kupovini (račun, specifikacija porudžbine, potvrda o izvršenom plaćanju), a zavisno od razloga i prirode reklamacije ukoliko je u mogućnosti dostavlja i fotografije reklamiranog artikla (u slučaju slanja na mail adresu) ili reklamirani artikal (u slučaju obraćanja na adresu sedišta prodavca).

Prodavac je dužan da u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju, pisanim ili elektronskim putem.

Ukoliko je potrebno da se reklamirani artikal dostavi prodavcu radi utvrđivanja osnovanosti reklamacije, smatra se da je reklamacija primljena i zakonski rokovi teku od trenutka kada artikal, u vezi koga se reklamacija izjavljuje, stigne na adresu sa koje je isporučen. Troškove dostave u ovom slučaju snosi kupac, a ukoliko se uvaži reklamacija troškove isporuke zamenskog artikla snosiće prodavac (kako se refundira novac fizičkom licu).

Prodavac je dužan da u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema reklamacije reši reklamaciju. Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata.

Potrošač ima pravo da zahteva sledeće: zamenu artikla, povrat novca, umanjenje cene ili otlanjanje nedostatka.
Ukoliko prodavac donese odluku da je reklamacija osnovana i da potrošač ima pravo da zameni kupljeni artikal za drugi, potrošač će u odgovoru na reklamaciju biti obavešten o odluci i zamenski artikal će potrošaču biti poslat na adresu, i to isti ili drugi (iste ili veće vrednosti uz doplatu).

U slučaju da prodavac donese odluku da je reklamacija osnovana i da potrošač ima pravo na povrat sredstava, potrošač će u odgovoru na reklamaciju biti obavešten da će mu sredstva biti vraćena. Ukoliko prodavac donese odluku da je reklamacija osnovana i da potrošač ima pravo na umanjenje cene kupljenog artikla, potrošač će biti obavešten o iznosu za koji se umanjuje cena u odgovoru na reklamaciju uz vraćanje reklamiranog artikla. BARIK će u zakonskom roku za rešavanje reklamacije uputiti sredstva na vraćanje potrošaču, a konačan rok u kome će sredstva biti vraćena i raspoloživa potrošaču zavisi isključivo od politike poslovanja banke ili poštanskog operatera.

Ukoliko prodavac odbije reklamaciju, dužan je da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA

Ukoliko prodavac donese odluku da je reklamacija neosnovana, odgovor na reklamaciju će potrošaču biti poslat putem brze pošte, na adresu koju je potrošač naveo u zahtevu za reklamaciju ili na mail adresu sa koje je istu uputio uz obaveštenje o razlozima neosnovanosti reklamacije.

U skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača ( Sl. Glasnik RS, br. 62/2014, 6/2016, 44/2018, 88/2021 – dr. zakon), obaveštavamo kupce da imaju mogućnost rešavanja potrošačkog spora vansudskim putem. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sačinjava listu tela i javno je objavljuje na svojoj internet adresi. Postupak pred navedenim telom može da pokrene potrošač predlogom samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor i ne nakon isteka roka od 1(jedne) godine od dana podnošenja reklamacije.

Kao prodavac dužni smo da učestvujemo u postupku za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.).

ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta.

Obrada podataka o ličnosti je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanjem, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje (u daljem tekstu: obrada).

O prikupljanju, obradi i zaštiti Vaših ličnih podataka, molim vas da posetite našu Politiku privatnosti koja je dostupna na platformi.

VAŽENJE I IZMENE OPŠTIH USLOVA KUPOVINE

BARIK zadržava pravo da vrši izmene i dopune ovih Opštih uslova kupovine u skladu sa izmenjenim uslovima poslovanja i u slučaju izmena zakonodavnog okvira.

Ukoliko bilo koji uslov ili odredba Opštih uslova kupovine postane nepunovažna, punovažnost ostalih uslova i odredbi neće biti dovedena u pitanje, obavestićemo potrošača na pogodan način o izmenama Opštih uslova kupovine. S tim u vezi, predlažemo da periodično posetite ovu internet stranicu radi uvida da li su se Opšti uslovi kupovine promenili od njihove poslednje posete.